Wednesday 25 February 2009

Aku VS Cinta

Saat aku ketepikan cinta…
Ada saja insan lain yang hadir dihadapanku

Saat aku ketepikan cinta…
Ada saja insan lain yang ingin mencintaiku

Aku terlalu lemah
Aku terlalu cepat untuk jatuh cinta
Kenapa semua ini harus ada pada ku?
Sedang aku telah melontarkan
Perasaan cintaku kedasar lautan
Apakah cinta itu tidak boleh dibuang?

Apakah cinta itu ada saktinya?
Hingga ia kembali menghantui ku
Aku mula gundah dibuatnya

Aku takut cinta itu
Akan menikam ku dari belakang
Aku takut cinta itu
Melemaskan ku dalam dunia kelalaian
Aku teramat takut
Bila cinta itu merosakkan diriku

Mengapa harus ada cinta?
Mengapa harus aku milikinya?
Sedang aku tidak kenal apa itu cinta
Mengapa aku perlu dicintai?
Apakah aku miliki keperluan untuk bercinta?
Apakah aku dapat membina cinta itu?
Seperti membina sebuah mahligai kristal?

Aku sungguh tidak mengetahuinya
Malah Hatiku semakin gundah
Kekeliruan sering kali mendatangiku
Apakah itu suatu petanda untuk ku mengetepikan cinta?
Apakah itu suatu mesej untuk ku lupakan cinta?
Apakah itu suatu pesanan untuk ku tinggalkan cinta?

Aku masih keliru
Apakah nanti aku bisa hidup tanpa cinta?
Aku semakin keliru
Pemikiranku mula terganggu
Bagai benang bersuntingan

Satu keyakinan yang pasti masih ada padaku
Ialah cintaku pada yang Esa

Aku memohon kepadaNya
Agar memberiku petunjuk jalan yang benar
Supaya diriku tidak hanyut dalam dunia kelalaian


P/S : Kenapa aku marah? Untukku buang jauh perasaan cinta itu!

No comments:

Post a Comment